TR
  • EN
  • ES
  • FR
  • RU
  • AR
Turkuaz Sağlık AŞ Kurucu Ortak ve CEO’su Mehmet Kayabaş’ın Sağlık Dergisi Röportajı

Turkuaz Sağlık AŞ Kurucu Ortak ve CEO’su Mehmet Kayabaş’ın Sağlık Dergisi Röportajı

2000 yılında ultrason jeli üretimi ile faaliyete başlayan Turkuaz Sağlık AŞ, bugün dünya çapında çapında üretim gerçekleştiren, sektöründeki ilk 5 büyük firmadan biri haline geldi. 20 yıl içinde dünya devi marka ve şirketlere karşı 100% Türk sermayesi ile bir başarı hikayesi yazıldı. 2016 yılında TOBB tarafından yapılan Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri araştırmasında 2. sırada yer aldı. 2017 yılında ise Sabancı Holding’in bir iştiraki olan AK Portföy Girişim Sermayesi Yatırım Fonu ile 20%’lik bir ortaklık gerçekleştirerek sermayesini güçlendirdi. Turkuaz Sağlık’ın faaliyet alanını Medikal Kimyasal Ürünler olmak üzere; Dezenfektan ve Antiseptik Ürünler; Reçetesiz Ürünler (OTC), Gıda Takviyeleri, Cinsel Sağlık Ürünleri, Dermokozmetik ve Kişisel Bakım ürünleri oluşturuyor.

2016 yılında TOBB tarafından Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri araştırmasında 2. sırada yer alan Turkuaz Sağlık AŞ bünyesinde 170 kişi çalışıyor. Sağlık Dergisi’ne açıklamalarda bulunan Turkuaz Sağlık AŞ Kurucu Ortak & CEO Mehmet Kayabaş, Turkuaz Sağlık AŞ’nin bu kadar kısa sürede birçok başarıya ulaşmasını sağlayan en önemli faktörün çalışanların kalitesi ve başarısı olduğunu söylüyor. Kayabaş, “Her biri kendi alanında yetkin ve dinamik bir yönetim kadromuz var. Büyüme hedeflerimize paralel olarak kurumsal gelişim sürecimizi devam ettiriyoruz ve organizasyonumuz sürekli olarak büyüyor” dedi.

Türkiye’de ve 128’dem fazla ülkede dünyanın dört köşesine sağlık ürünlerini ulaştırdıklarını ifade eden Mehmet Kayabaş, “Konix, KLY, Konicare, Mediseptica, Gynoseed, Gynotal, Joydrops ve Bodycare gibi dünya çapında bilinirliğe ulaşmış markalarımızla ve özel markalar için ürettiğimiz OEM ürünlerimizle, Türkiye’de ve 128’den fazla ülkede dünyanın köşesine sağlık ürünlerini ulaştırıyoruz.”

İleri teknoloji ile üretilen 200’den fazla ürün çeşidimiz ile çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Ürün portföyümüz arasındaki; gama ışını ile sterilize edilmiş tek kullanımlık Konix Steril Ultrason Jeli, ondoskopi, kolonoskopi ve jinekolojik muayeneler için özel olarak formüle edilmiş KLY Steril Lubrikant Jel ve üreterya kateter, sistoskopi veya başka bir tıbbi alet uygulamadan önce kullanılan steril Konix Kateter Jel gibi ürünler rekabette fark yaratmamızı sağlayan katma değeri yüksek ürünler arasında yer alıyor.” dedi.

 

” Turkuaz Sağlık AŞ Medikal Sektürne Kalite Kavramını Getirmiş Firmadır”

 

Kendilerini rekabette öne çıkaran en önemli unsurların teknoloji ve inovasyona verdikleri önem ve kalite kavramı olduğunu söyleyen Kayabaş, “Turkuaz Sağlık AŞ medikal sektörüne kalite kavramını getirmiş firmadır. Turkuaz Sağlık’ın  ürettiği ürün kalitesi sektörde bilinmektedir. Bugün Türkiye’nin teknoloji bakımından en üstün üretim parkuruna sahip firmayız. Ürünlerimiz; üst düzey kalite ve hijyen koşullarında, Temiz Oda teknolojisi ile full otomatik son teknoloji üretim hatlarında el değmeden üretilip paketleniyor. Yani en üst düzey teknoloji ve en kaliteli hammadeleri harmanlayarak geliştirdiğimiz ürünlerle sektöre yön veriyoruz. Medikal sektöründe, kendi alanımızda Class III seviyesinde üretim standartlarına sahip Avrupa’nın sayılı üreticilerinden biriyiz” dedi.

 

“Ülkemize Döviz Kazandırıyor Olmaktan Gurur Duyuyoruz”

 

Kayabaş, ülke için ve kendileri için üretimin ne anlama geldiğiniise şu şekilde ifade ediyor: “Ülkemizin refah seviyesinin yükselmesi için mutlak ve kat’i suretle üretim faaliyetimizi artırmak bunu yaparken de katma değeri yüksek olan ürünlere öncelik vererek ülkemize döviz girişi sağlamak gerekiyor. 2018 yılında Türkiye’nin ihracat performansı 168 Milyar $ oldu. Kendi kendine yeten bir ülke haline gelmek istiyorsak dış ticaret performansımızı artırmamız şart. Bunu gerçeklşeştirebilmek için de kommodite olmaktan ziyade inovasyona odaklanarak pazarda fark yaratan ürünleri tasarlayıp geliştirmek ve bu ürünleri pazarlamak lazım. Ancak bu sayede ihracatımızı büyütebiliriz. Biz Turkuaz Sağlık olarak 2018 yılında İKMİB tarafından Medikal kategoride en fazla ihracat yapan 2. firma olarak ödüllendirildik. Üretim kapasitemizin 70%’ini kapsayan ihracat performansımız ile, ülkemize döviz kazandırıyor olmaktan gurur duyuyoruz.

 

“Yenilikçi Ürünlerimiz ve Yoğun Tanıtım Faaliyetlerimizle Büyüme İvmemizi Sürdüreceğiz”

 

2019 yılında gerçekleştirdikleri yeni hat yatırımlarıyla ultrason jeli üretim kapasitesini 65% oranında artırdıklarını belirten Mehmet Kayabaş, “Artan üretim kapasitemizle birlikte ana hedefimiz dış pazardeki büyümemize devam etmektir. Türk firmalarının ihracat pazarlarının aksine bizim ihracat performansımızın ağırlıklı kısmı Amerika ve Batı Avrupa pazarı. Bu pazarlarda hem kendi markalarımızla satış gerçekleştiriyoruz hem de dünya markaları için OEM üretim yapıyoruz. 2020 yılı için koyduğumuz agresif hedeflere ulaşmak için dış pazarlarda maksimum pazar payı artışı ve yeni müşteriler kazanarak büyümeyi hedefliyoruz.

İç Piyasada ise marka gücümüz, tüketici ihtiyaçlarına cevap veren yenilikçi ürünlerimiz ve yoğun tanıtım faaliyet-lerimizle büyüme ivmemizi sürdüreceğiz.

Diğer taraftan;  Hastane Dezenfektanları, OTC (reçetesiz ürünler) ve Gıda Takviyeleri alanında yaptığımız yeni yatırımlarla bu kategorilerde de pazar büyüme hızının çok üzerinde bir büyüme grafiği sergiliyoruz. Önümüzdeki dönemde bu kategorilerin toplam satışımız içerisindeki payının önem kazanacağını biliyor ve bu kategoriler için pazarlama planımızı hazırlıyoruz.” dedi.

“Tamamen Fiyat ODaklı Yapılan Alımlar Ve Ödemelerde Yaşanan Gecikmeler Önemli Bir Sorun”

 

Mehmet Kayabaş Türkiye pazarı ile ilgili ise şunları söyledi; “Pazardaki kaliteli ve yenilikçi ürünlerin diğer ürünlere oranı o ülkede pazarın gelişmişlik oranıyla doğru orantılıdır. Türkiye’nin medikal ürünler pazarında oldukça gelişmiş ürünlere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Önümüzdeki yıllarda pazarın daha da gelişerek ürün çeşitliliğinin artacağını öngörüyor ve bu konuda yenilikçiliğe önem veren bir firma olarak sektöre öncülük etmeyi planlıyoruz. Türkiye pazarındaki yaşadığımız en büyük sorunun devlet ihalelerindeki, kaliteye bakılmadan, tamamen fiyat odaklı yapılan alımlar ve ödemelerde yaşanan gecikmeler olduğunu söyleyebilirim.”

Turkuaz Sağlık AŞ olarak hedeflerinin katma değer sağlayacak, uluslar arası pazarda rekabet güçlerini artıracak, ileri teknoloji içeren inovasyonel ürünler tasarlamak ve geliştirmek olduğunu söyleyen Kayabaş, “Dolayısıyla Ar-Ge birimi şifketimiz içinde stratejik öneme sahip ve sektörün en kapsamlı Ar-Ge merkezine sahibiz. Ar-Ge faaliyetlerine verdiğimiz önemin bir sonucu olarak 2017 yılında Bilim ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylı Ar-Ge merkezimizde patenti geliştirilen Gynotal Obstetrik Jel ve Gynoseed Gebelik Kolaştırıcı Jel ürünlerimizle, dünyanın sayılı üreticileri arasına girerek, sektörün dizayn edicilerinden biri olduk. Ar-Ge Direktörlüğümüz bünyesinde çalışan doktora ve yüksek lisans sahibi Kimya Mühendisi, Biyomedikal Mühendisi, Kimgayer ve Biyolog arkadaşlarımız yeni TÜBİTAK projeleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Üzerinde çalıştığımız yeni projemiz var, bunların da patent başvuru süreci devam ediyor.” şeklinde konuştu.

“Özellikle Dezenfektan Grubu ve Medikal Ürünlerde Artan Bir Büyüme Grafiği Hedefliyoruz”

 

Mehmet Kayabaş son olarak hedefleri ile ilgili şunları söyledi: “İstanbul – Ambarlı’da bulunan 8500 metrekarelik  üretim & depolama alanına sahip olan tesislerimize ilave olarak 2019 yılının sonunda İstanbul Hadımköy’de bulunan 12500 metrekarelik yeni üretim tesisimizi faaliyete geçireceğiz. Yeni yatırımımızla birlikte önümüzdeki 5 yıllık dönemde özellikle dezenfektan grubu ve medikal ürünlerde artan bir büyüme grafiği hedefliyoruz.

Ülkemizin gelişmesi ve tam bağımsızlığının anahtarının üretmek ve ihracat yapmaktan geçtiğine inanıyor ve Turkuaz ailesi olarak bunun için var gücümüzle çalışıyoruz.

 

 

14.11.2019Haberler