TR
  • EN
  • ES
  • FR
  • RU
  • AR

CEO’muz Mehmet Kayabaş’ın Fortune Dergisi Röportajı

“Turkuaz Sağlık, saygın üretici kimliğiyle 128 ülkeye ihracat yapıyor”

Global üretici kimliğiyle sağlık sektöründe lider bir Türk markası olma vizyonuyla çalışmalarına devam eden Turkuaz Sağlık, cirosunun yüzde 3’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayırıyor. Ağırlıklı olarak Amerika ve Batı Avrupa pazarına ihracat yapan Turkuaz Sağlık, sektöründe saygın bir üretici olarak görülüyor.

Pandeminin tedarik zincirleri ve üretim süreçlerinde yarattığı aksamalar, Turkuaz Sağlık gibi yüzde 100 yerli sermaye ile faaliyet gösteren şirketlerin önemini bir kez daha ortaya koydu. Yüksek teknolojiye dayalı, dünya standartlarında üretimle büyümeyi hedefleyen Turkuaz Sağlık A.Ş. Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kayabaş, yeni dünyayı nasıl takip ettiklerini ve bunu iş modellerine nasıl yansıttıklarını anlattı.

 Turkuaz Sağlık A.Ş.’nin kurumsal kimliğini kısaca anlatabilir misiniz?

Mehmet Kayabaş, Turkuaz Sağlık A.Ş. Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı

Turkuaz Sağlık olarak 20 yıl önce bu serüvene başladık. Dünya devi marka ve şirketlere karşı yüzde 100 yerli sermaye ile dünya çapında üretim gerçekleştiren, sektördeki ilk 5 büyük firmadan biri haline geldik. Medikal kimyasallar, dezenfektanlar, reçetesiz sağlık ürünleri, cinsel sağlık ürünleri ve gıda takviyeleri kategorilerinde çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. İlk olarak Konix Ultrason Jeli üretimi ile faaliyete başladık. Ar- Ge Merkezimizde geliştirilen ve katma değeri yüksek 200’ün üzerinde sağlık ürünümüzü dünyanın dört bir yanında insanlığın hizmetine sunuyoruz.

2020 ve sonrası için belirlediğimiz stratejik yol haritasıyla önemli adımlar atmayı sürdürüyoruz. Rekabette yer alan uluslararası markalar, agresif pazarlama ve yayılma stratejileri ile pazarın dinamiklerini kolaylıkla değiştirebilmekte, yerel markaların rekabet gücünü ciddi oranda zayıflatmaktadırlar. Mevcut küresel rekabete karşı koymanın ve hatta bu rekabeti tehditten ziyade avantaja dönüştürmenin tek yolunun uluslararası pazara açılmak, küresel bir marka olarak global oyuncuların arasında yer almak olduğunu düşünüyor ve bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Hadımköy-Esenyurt bölgesinde, toplam 14 üretim hattına sahip, 18 bin m²’lik yeni üretim tesisimiz son teknoloji ekipmanlar kullanılarak tasarlandı. GMP ve MDD 93/42/EEC uluslararası standartlarına uygun, seri üretim yapabilecek bir tesis kurduk. Ürünlerimiz; üst düzey kalite ve hijyen koşullarında, üretilip paketlenmektedir.

Medikal sektöründe, Class III seviyesinde üretim standartlarına sahip Avrupa’nın sayılı üreticilerinden biriyiz. Ana ürünlerimizden biri olan Ultrason Jeli ürün grubunda Avrupa’nın en büyük, dünyanın sayılı üreticileri arasındayız.. Yeni fabrika yatırımı ve artan üretim kapasitemizle bu kategorideki liderliğimizi açık ara daha ileriye taşıyacağız.

Kapasitemizdeki artışla müşterilerimize daha hızlı hizmet vermeye başladık. Depolama kapasitemiz mevcut performansımıza göre 2,5 kat arttı. Ayrıca farklı inovatif ihtiyaçlara cevap verecek Ar- Ge alanımızla da sektörü beslemeyi ve yatırım-üretim-istihdam-ihracat değer zincirine katkı yapmayı sürdüreceğiz.

2021’de gıda takviyesi yatırımı

Yeni yatırım planlarınızdan söz eder misiniz?

2021’de gıda takviyesi üretimi için yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu alandaki büyüme, dünyada yüzde 15-20 iken, Türkiye’de yüzde 25’i buluyor. Türkiye’de yıllık gıda takviyesi pazar büyüklüğü pandeminin de etkisi ile 1,5 milyar liraya ulaştı. Bu alanda Ar-Ge çalışmalarımızı başlattık ve yatırım fizibilitesi üzerinde çalışıyoruz.

Öte yandan nitelikli insan kaynağımızı geliştirmek amacıyla Turkuaz Akademi’yi kurduk. Bu yatırımı güçlü bir işveren markası olmada etkin bir araç olarak görüyoruz. Kısa bir süre önce de, Yalın Enstitü ile birlikte uzun dönemde yürütmeyi planladığımız Yalın Yönetim sistemleri projemize Görmeyi Öğrenmek- Değer Akışı Haritalama eğitimi ile başladık.

Üretiminin yüzde 80’inini ihraç ediyor

Türkiye’nin sağlık alanında yükselen bir değer olduğu göz önüne alındığında, Turkuaz Sağlık, bu ortamda kendini nasıl konumlandırıyor?

Global sağlık trendi ağırlıklı olarak Amerika ve Avrupa ağırlıklı. Gerginleşen Çin-Batı ilişkileri nedeniyle Türkiye son dönemde tedarik sürecinde daha fazla rol alıyor. Turkuaz Sağlık olarak, üretimimizin yüzde 80’ini dünyanın 128 ülkesine ihraç ediyoruz. İhracat performansımızın ağırlıklı kısmı Amerika ve Batı Avrupa pazarı. Bu pazarlarda hem kendi markalarımızı satıyoruz hem de dünya markaları için OEM üretim yapıyoruz. İç piyasada ve ihracatta kendi markalarımız için bayilik sistemi aracılığıyla satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. Geçmiş tecrübemiz ve müşteri portföyümüz son dönem artan talep noktasında bizim için çok güçlü bir referans kaynağı oldu. Sektörde tanınan saygın bir üretici olarak görünüyoruz. İKMİB tarafından düzenlenen, İhracatın Yıldızları Ödülleri’nde ‘Medikal’ kategorisinde son iki yıldır üst üste 2.’lik ödülüne layık görüldük. Vizyonumuz sağlık sektöründe global bir Türk üretici olarak Turkuaz Sağlık’ı birinci ligde rekabet eden lider Türk markası yapmak.

 

Katma değerli ürünlerde “ilk”lerin firması

Turkuaz Sağlık’ı alanında farklılaştıran başlıca özellikleri neler? 

 

Turkuaz Sağlık, birçok üründe ilklerin firması. Gama ışını ile sterilize edilmiş tek kullanımlık Konix Steril Ultrason Jeli, endoskopi, kolonoskopi ve jinekolojik muayeneler için özel olarak formüle edilmiş KLY Steril Lubrikant Jel ve üretraya kateter, sistoskopi veya başka bir tıbbi alet uygulamadan önce kullanılan steril Konix Kateter Jel, normal doğum esnasında doğumun daha kolay ve kısa sürede gerçekleşmesini sağlayan Gynotal Obstetric Jel, Türkiye’nin ilk biyosidal ruhsatlı el jeli olan Konix El Dezenfektan Jeli gibi ürünler rekabette fark yaratmamızı sağlayan katma değeri yüksek ürünler ve bu ürün gruplarında Türkiye’nin ilk üreticisiyiz.

Türkiye’de az sayıda firmanın sahip olduğu Ar-Ge Merkezi’mizde yüksek katma değerli, ileri teknoloji içeren inovasyonel ürünler geliştiriyoruz. Bilim ve Teknoloji bakanlığı tarafından tescillenen Ar-Ge merkezi alanımızı 4 katına çıkardık. Her yıl ciromuzun yüzde 3’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayırmaktayız. Kalite Kontrol ve Mikrobiyoloji laboratuvarlarımız akredite laboratuvar olmak üzere dizayn ediliyor ve ileride bağımsız ve tarafsız olarak kurum dışı hizmet vermeyi de planlıyoruz.

Kendi markalarımızla pazara sunduğumuz inovasyonel ürünlerimizin yanında, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen firmalarına talep ettikleri ürünlerin Ar-Ge ve üretim süreçlerini üstlenerek oluşturup sunduğumuz OEM, OBL ve PL ürünlerimiz ile müşterilerimizin çözüm ortağı olduk. Özel markalı ürünler kategorisinde de global ve yerel pazarda talep sahibi firmalar için üstün nitelikli ürünler üretmek ve ürünlerimizi daha geniş kitlelere ulaştırabilmek bizlere gurur vermektedir.

Pandemide kesintisiz üretim

 Covid-19 salgının getirdiği yeni normallerle birlikte Turkuaz Sağlık 2020 yılını nasıl geçirdi? 2021 yılı hedefleri nelerdir?

Pandemiye rağmen üretimimiz kesintisiz sürdü ve 2020’yi çok başarılı bir satış grafiği ile kapattık. Salgınla mücadelede stratejik olan dezenfektan üretimini ülkemize öncelik vererek gerçekleştirdik. KONIX markalı profesyonel kullanıma yönelik dezenfektan ürün grubumuz 2004’ten beri pazarda kalite algısı yüksek bir üründü. Fakat bu süreçte kişisel kullanımda da tercih edilmesi sebebi ile ürünlerimiz iç pazarda geniş bir kullanıcı grubuna ulaştı. Ürünlerimiz, rekabetteki pek çok ürünün aksine tüketici memnuniyeti alan kalitesi ile iç pazardaki marka farkındalığında birinci sıraya ulaştı. İç ve dış pazarda marka bilinirliğimizi maksimize ederek, küresel bir marka olma yolunda ilerliyoruz.

Belgelendirme ve sertifikasyondaki gücümüz, Ar-Ge ve SAP tabanlı ERP teknolojik altyapımız ve global satış ağımız ile Turkuaz Sağlık olarak, Türkiye’nin medikal sektörde kendi alanında lider üreticisi olarak sektöre katkı sağlamaya devam edeceğiz

BİZE YAZIN

Bize Ulaşın

Turkuaz Sağlık | Medikal Ürünler