Turkuaz Sağlık Pazarlama Müdürü Aysel Pelvan’ın Sağlık Dergisi Röportajı | Dezenfektan ve Antiseptik Ürünlerimiz İle Sağlığınızın Yanındayız
Turkuaz Sağlık AŞ’nin tescillli markası olan ve 2000 yılında pazara giriş yapan Konix, 20 yıllık serüveninde, medikal kimyasallar alanında Türkiye’nin lider markalarından olmayı başardı. Sağlık Dergisi’ne açıklamalarda bulunan Turkuaz Sağlık AŞ Pazarlama Müdürü Aysel Biçer Pelvan, salgın nedeniyle dünyada dezenfektan ihtiyacının hat safhaya ulaşması ile birlikte iç piyasa ve ihracattaki Pazar paylarını maksimize ettiklerini söyledi.
Turkuaz Sağlık AŞ Pazarlama Müdürü Aysel Biçer Pelvan, “Salgının ilk döneminde dış pazarda Çin menşeili ürünler düşüş göstererek Amerika ve Avrupa pazarı satin almacıları rotayı Türkiye’ye çevirdi. Konix El ve Cilt Antiseptiği ve El Dezenfektan Jeli ürünlerimiz için FDA onayı alarak ürünlerimizin Amerika pazarına açılmasını sağladık. Dünyaca kabul gören kuruluşça onaylanmış, sadece bakterisidal değil aynı zamanda fungusidal ve virusidal mikrobiyolojik aktivite göstererek mantar ve virüslere karşı etkili koruma sağlayan Konix ürünlerimiz ile dünyanın dört bir yanındaki insanlara sağlık ürünlerimizi ulaştırdık.” dedi. Konix ürün ailesi içerisinde yer alan Dezenfektan ve Antiseptik ürünleri, yeni tip koronavirüs Covid-19 sebebi ile oluşan dezenfektan ihtiyacı ile yerli pazarın yanı sıra yurt dışında da Pazar gücünü artırarak dünyanın dört bir yanına ulaşmaya devam ediyor.
2020 Yılı ilk 4 Aylık Satışlarımız Geçen Yılın Aynı Dönemine Göre 300% Artış Gösterdi
Turkuaz Sağlık AŞ olarak sektörde 20 yıllık tecrübeye sahip olduklarını ve tüm dünyanın Covid-19 ile mücadelesinde sürecin en başından beri insan sağlığına destek olabilmek adına var güçleri ile çalıştıklarını dile getiren Pelvan, “Firma olarak önceliğimiz tabii ki ilk önce ülkemizin ihtiyacını karşılamak oldu, personel ve vardiya sayımızı artırarak ilk etapta iç piyasadaki yoğun talebe cevap verdik. Hammadde olarak kullandığımız alkol ve ambalaj tedarik sürecinde yaşadığımız pek çok olumsuzluğa ragmen iç piyasada 2020 yılı ilk 4 aylık satışlarımız geçen yılın aynı dönemine göre 300% artış gösterdi. Mayıs ayında ise insanların evde kalması ve hayatın yavaşlaması ile iç piyasada daha durağan bir dönem geçirdik. Kontrollü normalleşme sürecinde konaklama ve hizmet sektörünün faaliyete alınması ile iç piyasa taleplerimizin yeniden yoğunlaşacağını öngörüyoruz. Özellikle turizm sektöründe Türkiye diğer Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında daha büyük potansiyele sahip ve turizm sektörünün hareketlenmesi iç pazardaki dezenfektan ihtiyacının yükselmesine sebep olacaktır.”dedi.
“Dünyanın Dört Bir Yandaki İnsanlara Sağlık Ürünlerimizi Ulaştırdık”
Salgının ilk döneminde dış pazarda Çin menşeili ürünlerin düşüş göstererek Amerika ve Avrupa satinalmacılarının rotayı Türkiye’ye çevirdiğini belirten Aysel Biçer Pelvan, “Globalde dezenfektan ihtiyacının hat safhaya ulaşması ile birlikte ihracattaki pazar payımızı maksimize ettik. Konix El ve Cilt Antiseptiği ve El Dezenfektan Jeli ürünlerimiz için FDA onayı alarak ürünlerimizin Amerika pazarına açılmasını sağladık. Dünyaca Kabul gören bir kuruluşça onaylanmış, sadece bakterisidal değil aynı zamanda fungusidal ve virusidal mikrobiyolojik aktivite göstererek mantar ve virüslere karşı etkili koruma sağlayan Konix ürünlerimiz ile dünyanın dört bir yandaki insanlara sağlık ürünlerimizi ulaştırdık. İçinden geçtiğimiz bu zorlu dönemde, bizler görev ve sorumluluklarımızın bilincinde olarak, ürünlerimizin ihtiyaç noktalarına ulaşması için canla başla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Fakat bu süreçte en büyük fedakarlığı bizim sağlıkla kalmamız için gece gündüz demeden cansiperane bir şekilde çalışan sağlık çalışanlarımız gösterdi. Emeklerine bir teşekkür olarak 55.000 adet Konix El Dezenfektan Jeli’nden oluşan bağış paketimizi Nisan ayında TC Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü’ne ilettik.” şeklinde konuştu.
“El Dezenfektan Jelinde Türkiye’deki Biyosidal Ruhsatına Sahip İlk Firma”
Pandemi döneminde krizi fırsata çevirmeye çalışarak fahiş fiyat artışı yapan firmalarla birlikte biyosidal ürün üretim ruhsatı olmadan merdiven altı üretim yaparak pazarın fiyat dengesini bozan çok sayıda firma olduğuna dikkat çeken Pelvan, “Ayrıca dezenfektan üretiminde tecrübe sahibi olmayan pek çok firma salgın döneminde, hayatta kalabilmek için işlerini yeniden yapılandırmak, bir başka deyişle pivot etmek zorunda kaldı ve dezenfektan üretim işine girdi. Türkiye’nin medikal sektörüdeki lider üreticisi olarak, 20 yıldır olduğu gibi bugün de tüketici odaklı davranarak, mecvuri alışlardan kaynaklanan fiyat artışlarını taahhütlerimize mümkün mertebe yansıtmadan, fiyat skalamızı ve kalite standartımızı koruyarak sektöre hizmet vermeye devam ettik. Bir ürünün fiyatı; içeriğinde bulunan alkol oranı, ürün kalitesi, üretim standartı ve etkinliğine göre farklılık gösterir. Biz Konix olarak hiçbir zaman rekabet eden bir marka olmadık, ürünlerimizin fiyatını hep aynı çizgide konumlandırdığımız kalite standartı belirledi. Konix El Dezenfektan Jeli ürünlerimiz; Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı birimi tarafından onaylanan biyosidal ruhsatına sahip Türkiye’deki ilk firmadır. Antibakteriyel, antiviral ve antifungal etkisi kanıtlanmış olan Konix ürünlerimiz EN 14476 standartına uygun olarak test edilmiş ve EN 14476 standartında belirtilen MERS ve SARS ailesi tipi korona virüslere karşı antiviral aktivite gösterdiği kanıtlanmıştır. Bu noktada tüketicilerimize sağlıkları için biyosidal ruhsatı olan, virüslere karşı antiviral etkinliği kanıtlanmış ürünleri kullanmalarını önemle tavsiye ediyoruz. Zira biyosidal ruhsatı olmayan, antiviral etkinliği kanıtlanmamış ve içinde ne olduğu belirsiz pek çok ürün halk sağlığını ciddi şekilde tehdit ediyor. Bu ürünler cilt tahrişinden metal alkol toksitesine bağlı körlük ve ölümlere kadar pek çok yan etkiye sebep olabilmektedir.” dedi.
“Maske ve Dezenfektan Kullanım Alışkanlığı Uzun Süre Devam edecek”
Salgının etkileri azalsa da mask eve dezenfektan kullanım alışkanlığının uzun süre devam edeceğini ifade eden Aysel Biçer Pelvan, “2009’da meydana gelen domuz gribi salgınında da çok yoğun bir taleple karşılaşmıştık fakat Covid-19 pandemesi 2009’a göre çok daha derin etkiler oluşturdu. Şu aşamada hem ülkemizde hem de globalde vaka sayısı düşüş eğilimi gösterse de mask eve dezenfektan kullanım alışkanlığı uzun süre devam edecek, sadece el ve cilt antiseptikleri değil günlük hayatta kullanılan yüzey temizleyicilerin yerini antiviral etkisi bulunan yüzey dezenfektanları alacak ve alışveriş merkezleri, oteller, okullar, iş yerleri vb. sosyal alanların açılması ile birlikte hem cilt hem de yüzey dezenfektanları günlük yaşantımızın bir parçası haline gelecektir. Bu pandeminin tüketim alışkanlıklarımızı kalıcı olarak değiştireceğini söyleyebiliriz. Bu durum bizim üretim kapasitemizde dezenfektan ürünlerine ağırlık vermemizi zorunlu hale getiriyor.” Şeklinde konuştu.
“Yeni Üretim Tesislerimiz İle Kapasitemizi Artırıyoruz”
Yeni üretim tesislerini temmuz ayında faaliyete geçirdiklerini ifade eden Pelvan, “İstanbul – Ambarlı’da bulunan 8.500 metrekarelik üretim & depolama alanına sahip olan tesislerimize ilave olarak temmuz ayında İstanbul Hadımköy’de bulunan 17.000 metrekarelik yeni üretim tesisimizi faaliyete geçirdik. Yeni tesisimizin faaliyete geçmesi ile birlikte, pazarın dezenfektan ihtiyacını karşılamak üzere Ambarlı’da bulunan 8.500 metrekarelik tesisimizde sadece dezenfektan ve antiseptik üretimi gerçekleştireceğiz. Yeni tesisimizde ise farklı inovatif ihtiyaçlara cevap verecek Ar-Ge merkezimiz ve modern bir teknoloji ile donatılmış üretim alanımızda medikal ürünler üretimine devam edeceğiz. Bu pandemi ile birlikte tekrar gördük ki sağlık en büyük hazinemiz ve sağlığımızı güçlü tutmanın en önemli yolu sağlıklı beslenme. Günümüz koşullarında ise sağlıklı gıdaya ulaşmak eskisi kadar kolay değil bu sebeple insanlar gıda takviyelerine yoğun ilgi gösteriyor. Turkuaz Sağlık olarak orta vadeli hedefimiz gıda takviyeleri üretimine odaklanarak bu alandaki ihtiyaca cevap vermek olacak.” diye konuştu.
“Temizlik, Hijyen ve Medikal Korunma Sağlayan Ürün Gruplarının E-Ticaretteki Satış Payı Arttı”
Aysel Biçer Pelvan son olarak, insanların alışveriş alışkanlıklarında köklü değişim olduğunu söyleyerek, “Diğer taraftan sosyal mesafe kuralı insanların alışveriş alışkanlıklarını da köklü bir değişime sebep oldu ve temizlik, hijyen ve medikal korunma sağlayan ürün gruplarının e-ticaretteki satış payını artırdı. Altyapı çalışmasını tamamladığımız www.konix.com.tr e-ticaret web sitemiz kısa bir süre sonra tüketicilerimizin kullanımına açılacak tüketicilerimiz web sitemiz üzerinden sadece antiseptik ve dezenfektan ürünlerimize değil tüm Konix ürünlerimize avantajlı fiyatlarla bu siteden ulaşabilirler. Son olarak bu zorlu dönemi bir an önce atlatabilmek için pandemiden korunmanın en önemli 3 tedbir kuralı mesafe, mask eve hijyen. Zorunda olmadıkça evden çıkmamalı, hasret kaldığımız sarılmalara ara vermeil, sosyal mesafemizi koruyarak evimizde kalmalıyız. Hijyeniniz için virüslere karşı etkili koruma sağlayan Konix Dezenfektan ve Antiseptik ürünlerimiz ile sağlığınızın yanınızdayız” dedi.